Hvordan man bliver en influencer – og leve af det
I nutidens moderne æra er Influencers blevet en salgsfremmende del i virksomheders marketingsystem. Hvor promotion er en aktivitet, der udføres for at formidle et bestemt budskab om produkter, uanset om det er varer eller tjenester, varemærker eller virksomheder og så videre til forbrugerne, så de kan hjælpe med markedsføringen med at øge salget.
Men hvad er hemmeligheden til at blive en influencer, og leve af det?
Konsekvent
Konsistens er det vigtigste, når du vil være en influencer. For når du er inkonsekvent i at poste indhold, vil mange publikum løbe væk, på grund af din manglende klarhed til at levere interessant indhold.
Ved at levere interessant indhold har du introduceret dig selv til brugere af sociale medier. Konsistens i at skabe indhold vil få dine følgere til altid at vente på interessant indhold.
For eksempel: Hvis du beslutter dig for at lave videoindhold 3 gange om ugen, så sørg for, at du skal være i stand til at skabe det indhold. Uanset om du ingen ideer har, keder dig eller har andre behov. Men du skal levere indhold 3 gange om ugen.
Samarbejde med andre Influencers
Det er blevet almindeligt, når en person, der er en influencer eller Youtuber, samarbejder eller samarbejder om at skabe indhold sammen. Dette giver naturligvis fordele for begge.
Dette skyldes, at enhver influencer skal have følgere, det er det, der kan få dig til at dele følgere på dine sociale mediekonti. Hvis de er interesserede, vil de helt sikkert følge hvert indhold, du poster.
Interaktion med publikum
En succesfuld influencer er en person, der er i stand til at kommunikere godt med folk på sociale medier og følgere, der har fulgt dine sociale mediekonti. Det er derfor, at interagere med følgere er meget vigtigt for at fastholde følgere.
Du skal med andre ord have et venligt væsen over for andre. Dette vil senere blive en ekstra faktor og kunne gøre et godt indtryk på dig.
Udvid netværk
At udvide dit netværk er det samme som at samarbejde med andre influencers. Netværk i dette tilfælde omfatter dog ikke kun andre influencers, men inkluderer også visse parter, som vil være i stand til at hjælpe dig med at udvide dit navn til den brede offentlighed.
Du kan også udvide på forretningssiden, hvilket betyder, at du kan følge virksomheder, der leverer produkter efter din smag. Hvis du for eksempel allerede har følgere fra bjergbestigningsmiljøet, så kan du følge flere firmamærker relateret til bjergudstyr.
Optimering af online tilstedeværelse
Det skal også understrege relevante søgeord, som dine potentielle følgere kan bruge til at finde dig online. Det kræver en professionel hjemmeside med en blog. Dit websteds struktur og indhold skal begge være optimeret til søgemaskiner som Google. Professionelt webstedsdesign inkluderer SEO-tjenester, der sikrer, at potentielle følgere kan finde dit websted online.
Handlingstips
- Vær realistisk positiv med din indholdsstrategi ved at dele opmuntrende nyheder og relevant, inspirerende indhold.
- Post visuelt tiltalende billeder og brugergenereret indhold for at interagere med dine følgere.
- Del dine værdier og filantropiske værker på din blog hjemmeside og sociale mediekanaler.
- Lav giveaway-konkurrence med produkter eller tjenester for at generere spænding og flere følgere. For endnu mere effekt, hold dig sammen med andre virksomheder for en delt giveaway.
Dette åbner døren til virksomheden, som du har indflydelse blandt de bjergbestigere, som virksomheden retter sig mod.
Det er nogle måder, hvorpå du kan få succes som influencer. Selvom det ikke er øjeblikkeligt og kræver tid og hårdt arbejde, er indkomsten for en influencer også sammenlignelig med indkomsten ved at promovere et produkt eller en tjeneste.